Voerendaal bekert verder

Op vrijdag 11 maart was DJC onze gastheer in de KO-competitie. Op papier was Voerendaal de favoriet. Tijdens KO-wedstrijden kunnen echter vreemde dingen gebeuren...

Openingsfase

Tom Bus speelde matig en verloor op schlemielige manier een pion op d4. Rob Caessens offerde zonder compensatie een pion. Paul Talsma had een onoverzichtelijke stelling. Patrick Driessens was met enig voordeel uit de opening gekomen (Prognose: 2-2).

Middenspelfase

Tom speelde slecht verder en won de pion terug op d4. Hij overzag echter dat dat stukverlies betekende. Rob leek terug in de partij te komen, maar de witte structuur verdiende de voorkeur. De strijd bij Paul bleef onevenwichtig. Patrick verhoogde langzaam maar zeker de druk (Prognose 2½-1½ voor DJC).

Tijdnoodfase

Voerendaal eigen begon elke speler in de laatste fase van de match het voordeel naar zich toe te trekken.
Het is niet gentleman-like om in verloren stelling door te spelen. Toch deed Tom dat om de 0-0 stand zo lang mogelijk op het scorebord te houden. Inmiddels mocht Patrick zijn patij-uit-één bekronen met een mataanval. Clubgenoot en tegenstander Jozef Simenon gaf moedeloos op. In een wildwest-tijdnoodduel mistte Van Kan mat in twee, waardoor Paul Talsma zelf maar mat zette. Rob Caessens veranderde tijdig zijn spel van statisch naar dynamisch; hier had Jeroen Schilperoort geen afdoende antwoord op. Tja, bij een 3-0 voorsprong was het voor Tom Bus gepermitteerd om op te geven. Vermeldingswaardig is wel het feit dat tegenstander Ynze Mengerink Tom geen enkele tegenkans gaf.

Eindstand: DJC - Voerendaal 1-3

Tom Bus