Voerendaal 3 wint, maar niet overtuigend, tegen Reuver

Een sterk team neerzetten is een kunst, maar niet heus. Roger speelt in plaats van Diana Dalemans. Diana was verhinderd. Zonder te spelen komen we met 2-0 voor. Twee belangrijke krachten van Reuver waren niet aanwezig. De heer Rens vanwege ziekte (beterschap) en de heer Engels vanwege vakantie. Helaas bracht Reuver geen invallers mee. Ricky riep als eerste: “Jam ik ben vrij”. Eric Jan Morren was de tweede die zich vrijwillig kwam melden.

Bord 7 en 8, respectievelijk Simon en John, maakt snel korte metten met twee jeugdige spelers. Het ratingverschil was te groot, verder commentaar overbodig. Zo werd het 4-0 en Tom bood in een betere stelling remise aan om het tweede matchpunt zeker te stellen. Op dat moment nodig want Igor stond niet beter, Roger verloren en Ed zeer moeilijk.

Ondergetekende dacht makkelijk een pionnetje te winnen, maar zag bijtijds dat deze giftig was. Met rommelig spel probeert Igor alsnog de winst te forceren. Toen het alleen maar slechter werd, besloot Igor om het initiatief aan zijn tegenstander te laten. Die op zijn beurt besloot tot een fout plan en kon 4 zetten later opgeven. Roger had vandaag niks in de melk te brokkelen. Verder commentaar overbodig. Ed streed lang voor remise, maar zijn stelling verzande en verzande en Ed verloor uiteindelijk.

Uitslagen

Voerendaal 3            - Reuver  		       5˝-2˝