Geen witte maar een zwarte zondag voor Voerendaal 3

Gess 2 moet te pakken zijn zo dachten wij. Volgens sommige leden had Gess voor een tactische opstelling gekozen. Hoe dan ook, dit moet ons niet weerhouden om gewoon lekker te schaken en voor de winst te gaan.

Het ging na 3 uur mis, John verloor (0-1) van de goed spelende R. Werts hoewel die het in de analyse mis had. Maar de winnaar heeft altijd gelijk. Simon heeft de goeie zetten op het goeie moment gemist. Een nul was het resultaat (0-2). Vervolgens verloor Ricky (0-3) door onvoldoende wedstrijdritme. Onze jeugdspeelster sleepte ons eerste halfje (˝-3˝) binnen op bord 8. Hoewel Diana beter stond vond onze teamcaptain het beter om remise te accepteren. Eric Jan had ruimtevoordeel, opmerkelijk genoeg speelde zijn tegenstander op damewinst, maar Eric Jan beëindigde de partij door zijn tegenstander mat te zetten (1˝-3˝). Marc kwam in onduidelijk spel toch twee pionnen voor, door de spanning vergat de tegenstander de 40ste zet te doen (2˝-3˝).

Ed die hoofdschuddend zag hoe de minder ervaren spelers van Voerendaal slechte zetten deden, beruste in remise op bord 1 (3-4). Alle druk lag bij Igor. Igor die al heel vroeg in de partij g4 speelde in een Konings-indische variant, niet goed, bleek achteraf. Na 4˝ uur zat er niks meer in de stelling, maar Igor - een leider waardig - bleef door proberen, na bijna 6 uur spelen forceerde hij de stelling in een alles of niets poging maar het mocht niet baten (3-5).

Een grimmige wedstrijd.
Was Voerendaal 3 te gretig?
Was het weer niet goed?

John Heuts