Voerendaal 2: Net Niet

Was voor het seizoen handhaven het uitgangspunt, toch blijft het missen van een kampioenschap zuur, zeker wanneer je er zo dicht bij bent! Pas na de achtste ronde, nederlaag van koploper UVS, drong het besef door dat er meer in zat dan handhaven. In de slotronde hoefde "slechts" gewonnen te worden van UVS om de vlag in top te kunnen hijsen. Geen onmogelijke opdracht aangezien Voerendaal 2 in de breedte beter zou moeten/kunnen zijn dan UVS.

De wedstrijd zelf verliep echter helemaal in het teken van NET NIET. Marco zette V2 nog op voorsprong, maar uitbouwen lukte niet. Geen ramp bij gewonnen stellingen van Roger en Luc en betere stellingen bij Ruud, Jan, Marcel en Bob. Dus begin de halfjes bij gebrek aan beter maar op te halen. Bart's tegenstander accepteerde met de opmerking: succes komend jaar in de 2e klas! Ook voor UVS leek het duidelijk; dus ook remises bij Jan, Ruud en Marcel.

Toen sloeg het noodlot echter toe: Luc liet zich pardoes mat zetten in gewonnen stelling. Roger vercombineerde zich en moest nog lang "hellen" om toch te winnen. Bij deze 4-3 had Bob eerst de betere - later de remisestelling. Zelfs een paar seconden voor het einde waren de remisevarianten nog voorhanden. Edoch, Bob kon zijn fraaie seizoen niet bekronen met het beslissende halfje en verloor alsnog na een aanval van schaakblindheid! UVS kampioen!! V2 teleurgesteld en weg de titel "Club van het Jaar". Vier kampioenen van een vereniging zou een unicum zijn geweest!

Moeten we lang treuren? NEE, met het kampioenschap van 1 en de uitgestippelde route voor 3 en 4 is het misschien wel goed zo. Taak voor het bestuur om, ondanks dat 1 twee spelers extra nodig heeft, het tweede op sterkte te houden met zoveel mogelijk dezelfde spelers zodat er komend seizoen weer vrolijk gehakt kan worden!

Heren, bedankt voor het schitterende seizoen.

Ed