Hoezo Associatief?

30, 40, 50, 60 en groeit het ledenaantal naar de 70 in 2004/2005? SV Voerendaal groeit uit zijn jasje. Een nieuw jasje aanmeten op 4 september was niet verkeert. Wie had ooit gedacht dat SV Voerendaal de grootste schaakvereniging van Limburg wordt?

Ga daar (nu niet) staan, hier sta ik (ook), wat doe jij (daar), heb jij wel (zo veel) te zeggen, kun je nu even (je mond houden), geef me (niet) een dame cadeau, (zo veel) slechter ben je ook weer niet, gaan we (nu nog) naar de bar, (nou) dat was gezellig, gaat hij (weer meteen) na de wedstrijd naar huis, 'analyseren' (wat is dat), aan de andere kant van het bord kijken (hoe je eraf bent gegaan), ik ben (aan het praten), kun je (eigenlijk wel) schaken, met die kan ik echt (niet) praten, kunnen we die vrouwelijke Darters niet verleiden (tot een potje schaak), ben jij nu zo (dom) of ligt het aan mij, wij gaan (samen) naar het tuinfeest.

Professioneel de jeugd begeleiden met een persoonlijk volgsysteem. Gelukkig is er ook een persoonlijk volgsysteem zonder dat er geturfd wordt op papier!

Schaaksport is een denksport, niet rennen door het lokaal, bouw van die torens geen toren, nee het is geen dam, welke zet is hier het beste, een klok opwinden, Stap 1, blijf uit haar haren, een paard aan den rande, stap 2, nee ik wil in dat groepje, dubbelpion, dat heet pennen, niet schrijven op de tafel, dat is schande, nu is het hek van de dam, denk maar even een uurtje na, moet je nu alweer, nee de bar is niet open, Stap 3, meester hij trekt me aan de haren, niet sms-en tijdens de les, speel nog maar een partijtje, Stap 4, nu denk je gemiddeld 10 seconden na per zet, dat is om de klok op te draaien, op stap met, zullen dat broertjes zijn, MAT!

Er wordt binnenkort een nieuwe voorzitter gekozen, ben jij dat? Veel vragen naar de bekende weg, is dat wel zo? Natuurlijk niet vanzelfsprekend. (Het stukje dateert van voor de laatste ledenvergadering - redactie)

Stel je niet zo kritisch op, moeten we dat allemaal doen, wat dacht je van al die leden, magneet, aantrekkingskracht, backbone, leven die mensen eigenlijk nog, weet je het heel zeker, adressenbestand, is big wel beautifull, is dat zoiets als een WAO-gat, parkstad bestaat ook nog, op die weg liggen ook kansen, weten ze in het dorp wel wat hier gebeurd, moet dat, eindelijk een groot weekend toernooi in het diepe zuiden, en wie gaat dat betalen, meesterklasse en 3de klasse, LiSB bestrijkt een groot gebied, o ja, dat zijn dan 8 teams extern, toch geen censuur op de chatbook, waarvan minstens 2 jeugdteams, ben je nu alweer aan het dromen, gaat dat allemaal organisch, doeners, och we zullen wel weer niet aan een heleboel hebben gedacht, wie is nu de teamcommissie, worden de enquête-formulieren niet wat overschat, als er maar een krachtig bestuur staat!

Zo kan ik eeuwig doorgaan, SV Voerendaal natuurlijk ook!

Igor, 01-09-2003