Voerendaal wint topper!
Voerendaal - HSC 6-2

In de tweede ronde van de KNSB competitie stond de eerste grote kluif voor het hongerige Voerendaal 1 op het programma. Tegenstander was HSC, dat in de eerste ronde indruk had gemaakt door het hoog ingeschatte Utrecht 3 te verslaan. Desondanks had "Nemo Nescio" in het gasten/chatboek van onze site getipt op een "tennisuitslag" resultaat. Erg serieus werd dit niet genomen, temeer we met een iets verzwakte opstelling speelden. Veel waarschijnlijker leek een uitslag rond de 4-4.

Over massagetafels en de Ardennen

Op grond van het roulatie-speelschema zou Camiel zijn debuut voor Voerendaal 1 maken en Tom als non-playing captain optreden. Wegens afmeldingen van de beide Robs was het noodzakelijk om van de geplande opstelling af te wijken. Rob C vertoefde in de Ardennen voor een familieweekendje (foutje gemaakt met plannen!). Rob M had last van rugklachten, waarbij hij veel pijn ondervond in zittende houding. Er werd nog overwogen om Rob a la Tony Miles liggend op een massagetafel te laten spelen. Aangezien we over sterke invallers beschikken leek het toch een beter idee om supersub Ruud in te schakelen. Volgens kenners zou deze topper daarmee de eerste Voerendaal 1 wedstrijd worden met geen van beide Merx brothers.

Voorbereiding

De wedstrijddag beginnen we met een gezamenlijke lunch in de Koffiemuuele. Daar bespreken we de teamtactiek en laden ons op voor de belangrijke wedstrijd. Het strijdplan van de teamleider is simpel "lekker schaken!". Nadat we de smakelijke broodjes-gezond en uitsmijters verorberd hebben, maken we een korte wandeling langs de Voerendaalse visvijver. Zodoende kunnen we met een fris koppie aan de wedstrijd beginnen.

De wedstrijd zelf

Helmond komt in hun verwachte en sterkste samenstelling. Een kort overzicht van de gespeelde partijen:

Daarmee heeft Nemo dan toch gelijk gekregen: een tennisuitslag! De volgende wedstrijd is op 23 november thuis tegen mede koploper Wolstad 1. Vorig jaar werd van Wolstad verloren, zouden we dit keer revanche kunnen nemen?

Individuele uitslagen

Voerendaal 1  - HSC 1                     6 - 2