Schaesberg 4 – Voerendaal 3

Zoals bekend is het derde team dit jaar versterkt met Rick Wagemakers en Michel Willems. Een team dat echter bestaat uit zeven trouw opkomende personen en waar maar zes deelnemers mogen strijden in de externe competitie heeft ineens een luxe probleem. Was het afgelopen jaar nog "krijg ik voldoende spelers" is veranderd in "wie doet er niet mee?".

"Volunteer, volunteer my king(dom) for an volunteer". Voor de eerste wedstrijd werd het probleem opgelost door Hugo, vanwege bezigheden binnen (nieuwe) huis hebbende. De opstelling kon dus gemaakt worden en het plan van aanpak leek een nieuwe doorbraak in de schaakwereld, de sterkste op bord één en dan aflopend de zwakste op bord zes. Aangekomen in de ons welbekende speelzaal van het Streeperkruis werd verteld dat we in een andere zaal moesten zijn om de indruk te wekken dat we daadwerkelijk een uitwedstrijd speelden. Toen Rick zag dat een collega bij de NS voor het team van Schaesberg 4 uitkwam, werd opnieuw de opstelling bekeken. Rick trof zijn collega op bord 3, toeval???.

Na enig telwerk over het aantal plaatsen, borden, stukken etc konden de partijen beginnen.

Ondanks dat er niet helemaal voldaan werd aan de gestelde prognose ging "het derde" met 2-4 tevreden naar huis.

Bert K.