Voerendaal 2 - Arx 1

Voerendaal 2 speelt dit seizoen voor de eerste keer in de hoogste Limburgse klasse. In de eerste ronde staat de wedstrijd tegen de promovendus uit de 1e klasse B, SV Arx, op het programma. Helaas missen we een peloton aan spelers voor deze wedstrijd: Igor Heinen (1921) is reeds ingevallen in het eerste team, Michel Willems (1799) is aanwezig bij de geboorte van zijn zoon, terwijl Frans Kerssemakers (1704), Frank van Rijsbergen (1675) en Rikkert Keldermann (1592) om uiteenlopende redenen verhinderd zijn.

Dit brengt ons kersverse bestuurslid (o.a. belast met teamoverschrijdende zaken) er toe om een zeer tactische opstelling uit de hoge hoed te toveren. Bord 1 zullen we opgeven (geen speler), en aan bord 2 en 3 worden de talentvolle jeugdspelers Luc Dabekaussen en Maarten Lenaers geplaatst. We hopen via deze constructie wellicht een 4-4 gelijkspel te kunnen behalen.

Tom Vrouenraets, John Heuts en Rex Camps houden hun tegenstander vanaf het begin onder druk en kunnen hun voordeel langzaam uitbouwen tot een vol punt. Luc en Maarten weten lange tijd flinke tegenstand te bieden, maar kunnen het uiteindelijk niet bolwerken. Over een tijdje, wanneer beide jeugdspelers wat meer ervaring hebben, zal hun dat niet meer gebeuren! Ook Bert Smeets heeft zijn tegenstander vanuit de opening onder druk. Helaas overziet hij een sterke voortzetting in het middenspel en moet even later zelfs berusten in het verlies van twee belangrijke pionnen. Dat is helaas te veel van het goede. Frans Heman speelt voor het eerst op dit hoge niveau en behaalt een ruime remise. Uiteindelijk boekt Voerendaal II dus een nipte nederlaag: 3½ - 4½. Kortom, bijna is de tactische opstelling nog gelukt. Enerzijds geeft deze uitslag hoop voor de komende wedstrijden, anderzijds weten we dat we dan tegen sterkere teams zullen moeten opboksen.

Voerendaal 2   - Arx 1   3½-4½
(n.o.)  -N.N.  0-1 (rgl)